בעלי מקצוע: למי לפנות? במי מבעלי המקצוע לבחור?

במרוץ השנים כלכלנים בוגרי אקדמיה, פקידים שונים המכונים ״נערי אוצר״, הגו וכתבו חוקים ותקנות שונות – פרי מחשבתם ע״פ הבנתם המלומדת. אינספור דיונים התקיימו, שלל ועדות שונות הוקמו, ושמות של ״רפורמות״ שווקו לציבור כמבצעים על "עוגות חמות".

אני אישית באמת מאמין שכוונותיהם היו טובות והשינויים (Reforms) נוצרו במטרה לשרת את טובת הציבור.
אבל בואו נודה, החקיקה הענפה מסועפת ומסורבלת – נכתבה במלל סבוך להבנת הציבור ואפילו להבנת בעלי המקצוע. חברות הביטוח המציאו מוצרים פנסיוניים מגוונים, ולקינוח בעלי המקצוע דומים למראית עין אך שונים במהות תפקידם ובפועלם. ישנם סוכני ביטוח, משווקים פנסיוניים, יועצי השקעות, יועצים פנסיוניים, נוסיף עליהם בעלי מקצוע שמתמחים ביעוץ בפרישה, במיצוי זכויות ובמיסוי ונתבלבל אף יותר.

אגב, ביטוח לאומי ומס הכנסה אילו שני עולמות נוספים המקבילים לתחום הפנסיוני אך עם זאת שונים בתכליתם ובמהותם – כמובן שאותם לא משווקים, הרי שאין תחליף/תחרות לביטוח הלאומי, ופקידי השומה במס הכנסה לא מתוגמלים על להשיב כסף שנלקח מהאזרח בשוגג. נהפוך הוא, קיימות מחלקות שמטרתן לאתר את החייבים/מעלימים!

לכן, אין פלא שרבים נאורים ומבריקים ככל שיהיו מושיטים יד לעזרתו של בעל מקצוע.

השאלה הנשאלת מי מבעלי המקצוע רלוונטי, מקצועי והיעיל ביותר? ביחסי עלות תועלת.

בד״כ אנשים מעדיפים כמה שפחות סירבול, כלומר, One stop shop או לכל היותר במקרה הפנסיוני שני אנשי מקצוע. נשווה את האמור לתחום הרכב למשל. רובנו נעדיף להגיע למוסך אחד בשביל לטפל בכל תקלות הרכב – חשמל, פנצ׳ר, מכאני וכו׳.
ואם אפשר גם שאותו בעל המקצוע יעביר את הרכב טסט ״דיינו״. רוב הציבור יודע בעיקר להשתמש ולהנות מהרכב.

כך גם בהיבט הפנסיוני, למרות שטיב התכניות אכן משתנה בין חברות או המוצר (ולכולם יתרונות וחסרונות), רוב הלקוחות מצפים לרגע שיהנו מהם.

עד אז, חשוב לאחד ולרכז תכניות אצל סוכן אחד (פנסיה, ביטוחים וחסכונות), הגברת יעילות השירותים כך שתהיה במרחק של מסרון ווטסאפ. ״הסדר בניירת״ חיוני וכדאי מאין כמותו, בעיקר משום שדופקים על אותה דלת כדי לבצע פעולה כזו או אחרת.

חשוב מכך, זה נותן השירות – ואם הוא מבין, מכיר ומטפל בכלל התכניות הפנסיוניות, ועל הדרך מתמצא בנושאים הקשורים לבריאות, מיסוי בהפסקת עבודה, ובזכויות הקשורות לביטוח לאומי ולדיני ירושה – זהו בונוס , ערך מוסף משמעותי מבחינת הלקוח במונחי עלות תועלת.


לסיכום: קיים פער בין הלכה למעשה כלומר בין עיקרון התיאוריה לישומה בפועל. כך גם בין בעל רשיון לעסוק בתחום , לבעל ניסיון העוסק בתחום – עם כל הכבוד הראוי למוצרים השונים (ביטוחים וחסכונות) בעל מקצוע אחראי יעיל ומנוסה, כזה שאפשר לסמוך עליו – יעשה את ההבדל!

ט.ל.ח

מעניין? שתפו עם חברים

יחד ננצח

שותפים ולקוחות יקרים!

ראשית, אנו מבקשים לחזק את כל אזרחי ותושבי מדינת ישראל בימים קשים אלו, בדגש על תושבי עוטף עזה וכוחות הביטחון!
תנחומינו העמוקים לכל אותן משפחות שאיבדו את יקיריהם, אנו מייחלים לאיתור ולהשבת הנעדרים והחטופים בחיים לחיק משפחתם.

להלן עדכונים והתייחסות לפניות המגיעות לפתחנו בקשר להשקעות לביטוחים
ולזכויות השונות