50 שנות השקעה – מה עדיף בארץ או בארה"ב?

השקעות הן מרכיב מרכזי במימון אישי ויכולות לעזור לאנשים להשיג את המטרות הפיננסיות שלהם. כשזה מגיע להשקעות, קיים מגוון רחב של אפשרויות זמינות, ממניות ואג"ח ועד נדל"ן וסחורות. במאמר זה נתמקד בבורסה לניירות ערך, ונשווה את הבורסה הישראלית לבורסה האמריקאית ב-50 השנים האחרונות. כמו כן, נתייחס לחשיבות קיום מגוון רחב של אפשרויות השקעה.

הבורסה הישראלית

הבורסה לניירות ערך בתל אביב (TASE) היא הבורסה היחידה בארץ, והיא מהווה את אחד המוסדות הכלכליים החשובים בארצנו. הבורסה הוקמה בשנת 1953 ועברה שינויים משמעותיים במהלך השנים. בשנים האחרונות הפכה הבורסה לבינלאומית יותר, כאשר חברות זרות רבות רושמות את מניותיהן בבורסה הישראלית.

במהלך 50 השנים האחרונות, שוק המניות הישראלי חווה צמיחה משמעותית והפך לשחקן חשוב בכלכלה העולמית. על פי נתוני הבורסה, שוק המניות הישראלי היה בעל שיעור צמיחה שנתי מורכב (CAGR) של 8.1% מ-1970 עד 2020. מדובר בקצב צמיחה מרשים, במיוחד בהתחשב האתגרים הכלכליים והפוליטיים השונים איתם התמודדנו לאורך השנים.

שוק המניות האמריקאי

הבורסה של ניו יורק (NYSE) היא הבורסה הגדולה בעולם, ולעתים קרובות נתפסת כברומטר של הכלכלה העולמית. NYSE נוסדה בשנת 1792 ויש לה היסטוריה ארוכת שנים. במהלך 50 השנים האחרונות, גם שוק המניות האמריקאי חווה צמיחה משמעותית, עם CAGR של 10.7% מ-1970 עד 2020, על פי נתוני ה-S&P 500 (מדד הכולל 500 תאגידים, רובם אמריקאים).

כאשר משווים בין שוק המניות הישראלי והאמריקאי, ניכר כי השוק האמריקאי התעלה על השוק הישראלי ב-50 השנים האחרונות. עם זאת, חשוב לציין שאין זה אומר שהשוק הישראלי אינו אפשרות השקעה טובה. למעשה, ישנן סיבות רבות מדוע מומלץ למשקיעים לשקול השקעות גם במניות ישראליות.

החשיבות של מגוון אפשרויות השקעה

קיום מגוון רחב של אפשרויות השקעה, ושילוב בניהם חשוב מכמה סיבות. ראשית, הוא מאפשר למשקיעים לגוון את תיק ההשקעות שלהם ולהפחית את הסיכון. על ידי השקעה בסוגים שונים של נכסים, משקיעים מפזרים את הסיכון שלהם ומובילים להפחתת ההשפעה של השקעות בביצועים גרועים.

שנית, קיום מגוון רחב של אפשרויות השקעה מאפשר למשקיעים לנצל תנאי שוק שונים. למשל, אם שוק המניות מציג ביצועים גרועים, משקיעים עשויים לרצות לשקול השקעה באג"ח או בסחורות במקום זאת. על ידי קיום מגוון אפשרויות זמינות, המשקיעים יכולים להתאים את תיק ההשקעות שלהם לתנאי השוק המשתנים ולמקסם את התשואות שלהם.

בנוסף, קיום מגוון רחב של אפשרויות השקעה המאפשר למשקיעים להשקיע בחברות ובענפים שהם מאמינים בהם. לדוגמה, אם משקיע נלהב מאנרגיה ירוקה/מתחדשת, אולי כדאי לו לשקול השקעה בחברות המובילות בתחום זה. על ידי השקעה בחברות שמתיישרות עם הערכים והאמונות שלהן, משקיעים יכולים לא רק להרוויח כסף, אלא גם להרגיש טוב עם ההשקעות שלהם.

לסיכום

השקעות הן חלק חשוב במימון אישי, וישנן אפשרויות השקעה רבות. בעוד מגמת הצמיחה ברורה ולמרות ששוק המניות האמריקאי התגבר על הבורסה הישראלית ב-50 השנים האחרונות, חשוב לגוון בין אפשרויות ההשקעה השונות בעת בניית תיק. על ידי שילוב השקעות, ניצול תנאי שוק שונים והשקעה בחברות שמאמינים בהן, משקיעים יכולים להשיג את יעדיהם הפיננסיים, להשיא רווחים ובמקביל להרגיש טוב לגבי ההשקעות שלהם.

ט.ל.ח

מעניין? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יחד ננצח

שותפים ולקוחות יקרים!

ראשית, אנו מבקשים לחזק את כל אזרחי ותושבי מדינת ישראל בימים קשים אלו, בדגש על תושבי עוטף עזה וכוחות הביטחון!
תנחומינו העמוקים לכל אותן משפחות שאיבדו את יקיריהם, אנו מייחלים לאיתור ולהשבת הנעדרים והחטופים בחיים לחיק משפחתם.

להלן עדכונים והתייחסות לפניות המגיעות לפתחנו בקשר להשקעות לביטוחים
ולזכויות השונות