מיתון זה רק עניין של זמן – ממקור ראשון

אז טסנו לבקר ולחוות הכי מקרוב את ארצות הברית של אמריקה (יוני 2022). שלוש ״ערים ללא הפסקה״, טיול משולב Business ו-Pleasure – לאס וגאס נוואדה, מיאמי פלורידה, ומנהטן ניו יורק.

אתחיל ברשותכם מהסוף; על סמך התרשמותי ממקורות ראשונים אפשר לקבוע באופן חד משמעי שהקטר הקפיטליסטי של המשק העולמי (ארצות הברית) נכנסו לתקופה של מיתון.
משק בצמיחה שלילית משמע, האטה של הפעילות הכלכלית של המשק אשר מלווה בד״כ בצמצום המסחר, הייצור והתעסוקה.

במהלך הטיול נפגשתי, שוחחתי, ובעיקר הקשבתי לאנשים שונים. אחד היעדים שלי היה להתרשם ממקורות ראשונים העוסקים בתחומים שונים, ולהבין טוב יותר לאן הרוח נושבת?

להלן מספר ציטוטים מאותן שיחות.

״בהחלט מרגישים האטה בעסקאות של רכישות בתים״ – מתווכת נדל״ן זה שנים מסיאטל

״אנחנו פחות עסוקים ביחס לשנים קודמות״ – מלצרית ותיקה ואמא ל-5

״הריבית על הלוואות גבוהה ולא נראה שתעצור ב-6%״ – יועץ משכנתאות ומנהל צוות משווקי משכנתאות

״אפשר לומר שיודעים ורואים שקיים מיתון, מצחיק שהממשלה עדיין לא אומרת את זה במפורש״ – כלכלן ומפקח שיווק ומכירות בחב׳ שילוח בינלאומית

״התנהלות מול הבנקים מתחילה להיות מאתגרת, עליית הריביות מפחיתה כדאיות עסקאות חדשות״ – מנהל חברה להשבחת נכסי נדל״ן, והשכרה לטווח ארוך

״המספרים מעידים בפירוש על האטה בשיווק וצריכת מזון״ – משנה למנכ״ל בחברה פרטית גדולה, העוסקת בשיווק והפצת מוצרי מזון והסעדה

אז איך זה רלוונטי מבחינתנו הישראלים?

ראשית, שב ומזכיר את ״נשכחות העבר״, משבר וירוס הקורונה העולמי שהוביל לצעדים פיסקליים בסדרי גודל חסרי תקדים.
נראה שאנו חווים את ההשלכות הכלכליות של המשבר ממש בימים אילו:
“Post COVID Financial Effects”

וכשהשוק הוא גלובלי, סביר להניח שמה שחווים שם (בארה״ב) ישליך גם עלינו הישראלים.

החלק האופטימי של הסיפור הוא שאנחנו נכנסים לתקופה הזאת חזקים מאוד ולכן הצפי להאטה אמנם קיים גם אצלנו אך לתקופה פחות ארוכה ובסדר גודל פחות משמעותי ביחס לארה״ב!

אפרט. עודף מהכנסות ממיסים בארץ מוביל לגירעון אפסי (אגב, מצבה של ישראל בהקשר זה מהטובים בעולם!). יחס חוב תוצר אצלנו נמוך וצפוי להמשיך לרדת גם ב-2022.

שיעור האבטלה אצלנו בשפל של כל הזמנים ומצביע גם הוא על משק פעיל וצורך עסקי גואה בכח אדם (כ-2.9%). בהקבלה יחס דורשי עבודה למשרה נמוך במיוחד (כ-1.1). כלומר, בממוצע קיים דורש אחד בלבד ׳פר׳ משרה פנויה.

בהיבט מקרו כלכלי מדובר בנתונים מעודדים המאפשרים היערכות טובה יותר לקראת העתיד לבוא.

לנקיטת פעולות בזמנים האילו השפעה משמעותית בבחינת התוצאה הסופית. נכון לומר כי זוהי שעתם היפה (או לא, תלוי בהתנהלותם) ובטח מהות תפקידם של כל אותם מנהלי ההשקעות בחברות הביטוח ובתי ההשקעות.
כמו כן, רלוונטי לכל אותם מקבלי ההחלטות ומובילי מדיניות פיסקלית למיניהם במשרד האוצר. כך גם של יועצי השקעות וסוכני הביטוח שמובילים ומסייעים ללקוחות בקבלת ההחלטות וביצוע הפעולות.

בנוסף, בחינת התיק ונקיטת פעולות רלוונטית ומומלצת דווקא בתקופה הזאת לכלל הציבור.
כלומר, לכל אותם אנשים/לקוחות פרטיים שדרושים לאשר בחתימתם את ביצוע הפעולות בתיק האישי שלהם – זאת על סמך יהבם ואמונם באותו בעל המקצוע שבחרו.

לשיטתי רק יוזמה מובילה לשינוי, ונקיטת פעולות מושכלות צפויות להניב תוצאות טובות יותר ורווחים משמעותיים שיכולים להתבטא בכסף רב!

ט.ל.ח
*האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות או תחליף לייעוץ או שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות באמור לעיל התחייבות לביצוע או אי ביצוע פעולה, או להשגת תשואה כלשהיא.

מעניין? שתפו עם חברים

יחד ננצח

שותפים ולקוחות יקרים!

ראשית, אנו מבקשים לחזק את כל אזרחי ותושבי מדינת ישראל בימים קשים אלו, בדגש על תושבי עוטף עזה וכוחות הביטחון!
תנחומינו העמוקים לכל אותן משפחות שאיבדו את יקיריהם, אנו מייחלים לאיתור ולהשבת הנעדרים והחטופים בחיים לחיק משפחתם.

להלן עדכונים והתייחסות לפניות המגיעות לפתחנו בקשר להשקעות לביטוחים
ולזכויות השונות