מדינת ישראל – 75 שנים של צמיחה

מאז הקמת מדינתנו הנחמדת בשנת 1948, חווינו מהפך משמעותי בכלכלה. מחברה חקלאית בעיקרה, לכלכלה מודרנית בהייטק. במהלך השנים התמודדנו עם אתגרים רבים ומשמעותיים, בהם מלחמות וסכסוכים, שהשפיעו באופן משמעותי על כלכלת המדינה. ועל אף האתגרים הללו, התגלתה כלכלתנו מגוונת, איתנה ומובילה במזרח התיכון!

פיתוחים חקלאיים

בשנים הראשונות לקיומנו, הסתמכנו במידה רבה על החקלאות כמקור ההכנסה העיקרי. אקלים קשה ומשאבי טבע מוגבלים הציבו אתגרים משמעותיים לפיתוחים החקלאייים. עם זאת, באמצעות שילוב של טכניקות חדשניות והשקעות משמעותיות במחקר ופיתוח, הפכה מדינתנו למובילה עולמית גם בטכנולוגיה החקלאית. החידושים הישראליים בהשקיה ובניהול מים אפשרו גידול יבולים יעיל במדבר, ומחזור היצוא החקלאי שלנו מוערך כיום במיליארדי דולרים.

תעשיית ההייטק

בשנים האחרונות עברה כלכלת ישראל לכיוון תעשיית ההייטק, שהפכה למניע משמעותי לצמיחה כלכלית. במדינתנו הקטנטונת יחסית למדינות אחרות בעולם, ישנו הריכוז הגבוה ביותר של חברות סטארט-אפ לנפש ועל כן זכינו לכינוי "אומת הסטארט-אפ". חברות ישראליות היו אחראיות לצמיחתן של טכנולוגיות רבות, כולל פיתוח כונן הבזק מסוג USB, אפליקציית ה-Waze, טכנולוגיית חומת האש והשקיה בטפטוף.

הישגים מדעיים

מדינתנו תרמה במידה רבה למדע ולטכנולוגיה, ומדענים ישראליים הוכתרו כזוכי פרס נובל, ביניהם הכימאי אהרון צ'חנובר ​​והכלכלן דניאל כהנמן. האוניברסיטאות בישראל מדורגות בין הטובות בעולם, והמדינה משקיעה משאבים וסכומים לא מבוטלים במחקר ופיתוחים מדעיים. ההשקעות הללו הובילו ומובילות בהווה לפריצות דרך משמעותיות בתחומים שונים כדוגמא, ביוטכנולוגיה, ננוטכנולוגיה, אנרגיה מתחדשת ועוד.

צמיחה כלכלית

לשילוב של פיתוחים חקלאיים, תעשיית ההיי-טק והישגים מדעיים, הייתה השפעה משמעותית על הצמיחה הכלכלית שלנו. למרות המלחמות והעימותים הרבים שהתרחשו ומתרחשים מאז עצמאותה של המדינה ועד היום, כלכלת ישראל צמחה בקצב ממוצע של 3.3% בשנה משנת 1950 ועד היום. כאשר בשנים האחרונות צמחה כלכלת המדינה בקצב של כ-3.5% בשנה, קצב צמיחה ממוצע גבוה ממדינות מפותחות אחרות רבות.

אין ספק, שההישגים המרשימים אליהם הגענו יחד – מהווים השראה, עם ישראל נתפש כמורה דרך בעינייהם של רבים בעולם. יש לנו, ציבור האזרחים, המיוחדים והמגוונים – הרבה במה להתגאות! כל זה שייך לנו, וכולנו יחד פסיפס אנושי מרהיב של אנשים שהתקבץ מקצוות תבל וזוכים לפריווילגיה של להיות חלק מהשלם. זכות גדולה לקצור ולאכול את הפירות שגידלו אבותינו. אבל לא פחות חשוב מכך, מחובתנו להמשיך ולזרוע, לגדל, לטפח ולהותיר אחרינו מורשת בטוחה, יציבה ומפוארת, למען המשכיות השגשוג של ילדנו במדינתנו האחת – הלא היא מדינת ישראל.

מעניין? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יחד ננצח

שותפים ולקוחות יקרים!

ראשית, אנו מבקשים לחזק את כל אזרחי ותושבי מדינת ישראל בימים קשים אלו, בדגש על תושבי עוטף עזה וכוחות הביטחון!
תנחומינו העמוקים לכל אותן משפחות שאיבדו את יקיריהם, אנו מייחלים לאיתור ולהשבת הנעדרים והחטופים בחיים לחיק משפחתם.

להלן עדכונים והתייחסות לפניות המגיעות לפתחנו בקשר להשקעות לביטוחים
ולזכויות השונות