מסכמים שנה: מה שבטוח, 2023 לא היתה משעממת – ומה צפוי לנו ב-2024?

אופק הוגן | פורסם: 31.12.2023

שנת 2023 התאפיינה בנסיון לקידום רפורמה במערכת המשפט ובהמשך פריצתה של ״מלחמת חרבות ברזל״ או בכינויה המתאים יותר ׳מלחמת עזה׳. חרף המצב המטלטל בארץ, המיתון, הירידה החדה במניות בשוק ההון הישראלי והשפל ההיסטורי בגיוסי הון של סטארט־אפים ישראליים, שוק ההון האמריקאי שגשג, ותימחר מראש את השינויים הצפויים לבוא בזכות טכנולוגיית הבינה המלאכותית (A.I) שלהערכת המשקיעים תשפיע לטובה על שורת הרווח של תאגידים העושים או מתכוונים לעשות בה שימוש.

חברות הביטוח ובתי ההשקעות הסיטו במהלך 2023 כספים להשקעות בחו״ל, ובפרט לשוק האמריקאי. מה שסייע לרבים להניב תשואות ממוצעות של כשישה אחוזים במסלולים הכלליים – אילו בהחלט תשואות מכובדות, בטח בשנה מטלטלת שכזאת!

אצל לקוחות הסוכנות ‘אופק הוגן׳ פעלתי ביתר שאת כדי להטות את המטוטלת לטובת השקעות של כספים בתיקי הלקוחות לחו״ל, ובמקביל הקפדתי על פיזור מסלולי רחב כדי להפחית את הסיכון שגלום בריכוזיות. אין ספק שהפעולות הללו הוכיחו את עצמן… התשואות בתיקים הפנסיוניים והפיננסיים של לקוחות הסוכנות הניבו רווחים גבוהים בהרבה מהממוצע!

מה צפוי לנו ב-2024?

אני לא נביא ולא מתיימר לכזה – מה שכן אני יכול להעריך במושכל, זה שהמצב בארץ לא ישאר בעינו. כלומר, ההאטה במשק ובשוק הנדל״ן, הגרעונות בתקציב וכפועל יוצא תשואות החסר של שוק ההון – זהו מצב זמני. מדינת ישראל נחשבת למדינה מפותחת ומתפתחת. היצר היזמי של ישראלים שאפתנים מוביל אותנו להישגים ופיתוחים חסרי תקדים. החשיבה מחוץ לקופסה בשילוב כח עבודה חרוץ, ונוסיף לכך את האהבה לחיים טובים ומלאים, והתחושה הרווחת שנוצרה בעם לאחדות ולערבות הדדית – כל אילו צפויים להחזיר את שוק ההון הישראלי למסלול הנכון – הן מבחינת הישגים והן מבחינת תשואות.

ומה ביחס להשקעות בארה״ב גם ב-2024?

אין ספק ששנת 2023 נחשבה לרווחית במיוחד עם תשואות דו ספרתיות גבוהות וחריגות מהרגיל. מדד ה-S&P500 עלה בכ-24% והנאסד״ק עלה בכ-44%. ולמרות העליות החדות הללו המדדים הללו טרם הגיעו לרף העליון כפי שהיו בסביבות נובמבר 2021.
אז באופן כללי, אין ספק שהמשך ההשקעות בחו״ל נכון בתיק לקוח לטווח הארוך, אך להמשכיות של תשואות הסופר חריגות של 2023 גם ב-2024 סיכוי נמוך!

מה אני ממליץ לעשות?

לא להיות אדישים! פשוט לפנות לסוכן המתמחה בהשקעות. כזה שמקפיד לבדוק את ההשקעות, לשקף אותן באופן ברור, והכי חשוב, סוכן שעובד למענכם וממוקד בהישגים.
זכרו, תיק שמנוהל ומנותב נכון, מניב תשואות גבוהות יותר וישאיר לאנשים הרבה יותר כסף בכיס!

ברכה ל-2024

מי יתן וכל החטופים ישובו לחיק משפחתם בריאים ושלמים, וכך גם לוחמי הצדק שלנו, החיילים היקרים. שנזכור את הנרצחים ואת הנופלים על הגנת המולדת – ולא פחות חשוב מכך, שנהיה מאוחדים… אנחנו עם אחד ׳שאין לו ארץ אחרת גם אם אדמתו בוערת׳🙏

ט.ל.ח

*האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות או תחליף לייעוץ או שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהיא.

#פנסיה #מיצויזכויות #יעוץפרישה #תכנוןפנסיוני #השקעות #סוכןביטוח #ערןבןסימון #אופקהוגן

מעניין? שתפו עם חברים

תגובה אחת

  1. זריזות, זמינות, מקצועיות, אמינות ובעיקר כדאיות. כל הטוב הזה באדם אחד. ערן בן סימון היקר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יחד ננצח

שותפים ולקוחות יקרים!

ראשית, אנו מבקשים לחזק את כל אזרחי ותושבי מדינת ישראל בימים קשים אלו, בדגש על תושבי עוטף עזה וכוחות הביטחון!
תנחומינו העמוקים לכל אותן משפחות שאיבדו את יקיריהם, אנו מייחלים לאיתור ולהשבת הנעדרים והחטופים בחיים לחיק משפחתם.

להלן עדכונים והתייחסות לפניות המגיעות לפתחנו בקשר להשקעות לביטוחים
ולזכויות השונות